donderdag 19 september 2013

Volle maan

Vandaag is het volle maan. Voor mij is het altijd duidelijk dat de volle maan nadert. Ik krijg ongeveer 3 dagen van tevoren elke avond hoofdpijn en ik slaap onrustig. Vannacht had ik een nare droom, die ik te naar vind om hier te delen. Ik ben ook geprikkelder, emotioneler en sneller moe rondom de volle maan. De maan maakt al sinds het begin der tijden diepe indruk op ons. De volle maan mag niet ontbreken in een spannende of romantische film, en komt terug in vele verhalen. 
De volle maan energie is erg geschikt als je een ritueel tot uitvoer wil brengen om iets te veranderen in je leven. En dat is ook precies wat ik ga doen vanavond. 

Ik ga een loslaat ritueel doen. Ik zit nu in een fase waarin ik opnieuw een lang en slepend hoofdstuk af mag sluiten. Ik heb veel moeite om de dingen achter me te laten. Ik heb tijd nodig om mezelf te hervinden. En ik word tegengewerkt. Alle mensen en dingen, die mij tegenwerken of enigszins een belemmering vormen, ook in mezelf, laat ik los. 

Voor dit ritueel kies ik een plekje om te zitten op het balkon, met zo min mogelijk licht, naast het maanlicht. Ik vind het prettig om tijdens dit ritueel naakt te zijn. 
Ik sluit mijn ogen en roep de wachters en de elementen aan. Ik trek een cirkel, en nodig de God en de Godin uit om de cirkel binnen te gaan. Dan vraag ik nog een specifieke God om me te beschermen en begeleiden. 
Ik ga naar een veilige plek, die eigenlijk alleen uit energie bestaat, een vredige plek. Ik nodig iedereen die ik los wil laten om beurten uit. Ik lucht mijn hart en zeg alles wat me dwarszit en me beklemt. Dan zeg ik dat ik in vrede kom, en wat ik anders wil. Ik snijd de energiekoorden die ons verbinden door met een zilveren zwaard. 
Ik geef heling aan de persoon waarvan ik me los heb gemaakt, en aan mezelf. Dan gaat de persoon weg, en was ik mij. Ik ga terug naar het balkon en bedank de God en de Godin, de elementen en de wachters. Ik doe mijn ogen open. Ik dank de maan. Het is goed om hierna te douchen, maar het kan ook zijn dat ik gelijk in bed kruip. 

Dit ritueel ervaar ik als erg krachtig. Het veranderd daadwerkelijk hoe iemand je tegemoet treed, en hoe je er zelf tegenaan kijkt. Om af en toe even lucht te krijgen is goed om de koorden tussen jou en je naasten ook door te snijden. Het is zelfs erg gezond. De koorden vormen zich weer de eerstvolgende keer dat je bij deze persoon bent. 


3 opmerkingen:

  1. Ik vind het fijn om even te lezen hoe jij je ritueel hebt gedaan :) Mooi dat het zo krachtig aanvoelde. Ik hoop dat je je doel bereikt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dankjewel! het ritueel was erg krachtig en het heeft me zeker geholpen om verder te komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen